Zamilcz.

Autor zdjęcia- Stefan Kunze


Zbliża się listopad, chyba najbardziej ponury, szary i melancholijny miesiąc. Miesiąc który rozpoczynamy rozmyślaniem nad śmiercią i ulotnością życia... a przynajmniej tak być powinno.
W niedzielę będziemy odwiedzać groby, cmentarze, mogiły. Powinniśmy iść tam ze wspomnieniami o najbliższych, ważnych nam osobach których już z nami nie ma. Ale to co się dzieje w te dwa dni na cmentarzach jest czymś niewyobrażalnym. Tłumy tłumami- to oczywiste, ale...



"- Stary jak ja Cię dawno widziałem! Będzie chyba za dwadzieścia lat, opowiadaj co u Ciebie!!!"

"-Aśka coś Ty na siebie założyła? Wyglądasz prowokacyjnie!
 -Mamo ja tak mam wyglądać, jestem metalem i nie mów do mnie Aśka! "

" -Ale fajne znicze tu mają! Ciekawe gdzie kupili... "

" -Ej, ktoś tu był i przestawił znicz stryjecznejciotkikuzynabratamegodrugiegomęża, a był ładny... a tooooooo, cooo to za stroik? Ciekawe kto położył"

"  -Cicho, Maryśka idzie. Boże ona wygląda jak dziwka w tej kurewskiej mini"

" -Przestaw to... Nie to, tamto... Tu obok bukietu. Ale znicz zostaw! Paweł do jasnej cholery nie ruszaj stroika on dobrze stoi! Przesuń tę chryzantemę"

" -Gdzie mój znicz?! Ktoś mi zajebał znicz! Same złodzieje!...aaaaaa... nieeeee... spoko, nie przyniosłam go jeszcze, na jutro zostawiłam"

"Stań tutaj zdjęcie Ci zrobię"

Takim oto sposobem z dnia zadumy i refleksji robi się rewia mody, gwar, pełno ludzi stojących i rozmawiających jak gdyby nigdy nic, krzyk, przeciskanie.
Zapominamy o zmarłych. O tych dla których tam jesteśmy. Więc proszę,
Zamilcz .
Umów się na kawę z dawno niewidzianym przyjacielem, nie oceniaj innych. Możesz to zrobić w domu i wtedy do woli obgadać strój, fryzurę czy makijaż nielubianej sąsiadki z parteru.
Zamilcz.
Może obok Ciebie, stoi matka która przyszłą do syna który odszedł przedwcześnie. Uszanuj to.
Zamilcz.
Kilka mogił dalej siedzi staruszka. Przyszła do ukochanego męża który zmarł już dwadzieścia lat temu a ona codziennie przychodzi do niego by opowiedzieć mu o swoim dniu.
Zamilcz.
Jeśli chcesz iść na cmentarz tylko po to żeby pogadać z kimś, porozglądać się za znajomymi, czy zrobić zdjęcie na insta na cmentarzu to lepiej wcale nie idź.
Zamilcz.
Bo obok Ciebie stoi kumpel który trzy dni temu pożegnał najlepszego przyjaciela
Zamilcz.
Bo na cmentarz przyszli ludzie którzy chcą wspominać najbliższych. Którzy chcą się za nich pomodlić i zapalić dla nich znicz. Nie ważne jaki i za ile kupony. Bo nie wiem czy wiesz, ale to się nie liczy. Twój modny znicz jest gówno warty. Jest tylko ładny, ale jeśli nie zamilkniesz, nie pomodlisz się to on jest tylko nieważną ozdobą.
Zamilcz.
I okaż szacunek tym dla których tam idziesz. Przecież wytrzymasz pół godziny bez telefonu. Nie będziesz kupować nowych, modniejszych zniczy. Na kawę możesz umówić się jutro, a nie zwierzać na cmentarzu.
Zamilcz.
Nie jesteś tam ważny. Ważne są Twoje intencje, wspomnienia, a przede wszystkim modlitwa za tych których z nami już nie ma.

Nic nie mów. Pomódl się. Zamilcz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Beauty Lover , Blogger